FKC De Kempen - KFC Nijlen 1 - 2

De bezoekers wisten uit 3 doelkansen twee keer te scoren, terwijl de thuisploeg uit zeven scoringskansen slechts één keer de netten deed trillen. Nijlen trok dus op een diefje met de driepunter huiswaarts.

In de 7’ zette Lauryssen de actie op en gaf de assist aan Dix die de kans had om de score te openen. De lokale spits raakte de stuiterende bal onzuiver en besloot naast doel. Een counter via het duo Michiel Meynendonckx en Trommelen zorgde andermaal voor gevaar maar de kers op de taart ontbrak. Het eerste bezoekend gevaar noteerden we in de 23’, waarbij Bruyninckx en Haemels mekaar in de kleine rechthoek onder de voet liepen bij een voorzet van op rechts. Michiel Meynendonckx probeerde het van uit de tweede lijn, maar zijn knal ging een meter naast. Even voor het half uur werd Lauryssen in de voet aangespeeld, waarna hij zichzelf met een goede beweging in schietpositie bracht. Tegen zijn lage knal in de verste hoek had Nijlen-keeper Ledent geen verhaal. De 1-1 kwam er nadat een voorzet-schot van Nesen onverwacht voor de voet van Haemels belandde. Van dichtbij verschalkte hij de kansloze Hooyberghs. Het slot van de eerste helft bracht aan weerszijden nog gevaar in de zestien. Lauryssen glipte in de 40’ doorheen de buitenspel en stormde alleen op doel af. De uitkomende Ledent maakte zich goed breed en voorkwam de 2-1. Trommelen voorkwam in de eigen zestien doelgevaar door een voorzet net op tijd in corner te werken. Een counter via thuisverdediger Vervoort kon niet worden verzilverd, en net voor rust dreigde Nesen voor Nijlen nog eens in de grote rechthoek.
Na de koffie was keeper Ledent bij de pinken nadat Michiel Meynendonckx het leer in één tijd op de slof nam. Bezoeker Bruyninckx benutte op links de vrije ruimte, maar bereikte dan met zijn voorzet geen afwerkende ploeggenoot. Vervoort zette voor De Kempen de aanval op en Ledent kreeg zijn voorzet niet onder controle. Dix scoorde in de rebound maar wegens buitenspel werd het doelpunt afgekeurd. Diezelfde Dix viseerde aan de tweede paal even later het zijnet nadat Michiel Meynendonckx de vrije trap had genomen. Enkele minuten later bracht Ruben Meynendonckx de bal goed voor doel tot bij Vets die zijn schot zag afgeblokt worden. De bal kwam in de voeten van Wynants die hetzelfde lot beschoren was. In de 75’ lanceerde Wynants na een goede borstcontrole zichzelf, en ging met de bal aan de voet alleen op doel af. Opnieuw voorkwam Ledent de 2-1. Enkele minuten erna draaide het gekrulde schot van Wynants een meter aan de verste paal naast de doelkader. Aan de overkant viel het doelpunt dan tegen het spelbeeld in. Haemels bracht met een achterwaartse assist de bal voor doel, waar Vanderheyden goed geplaatst stond om Hooyberghs tegenvoets geen schijn van kans te geven. Verstraten bekocht zijn tackle op de doorgebroken Vervoort met een tweede gele kaart, en moest vroegtijdig in de 81’ richting kleedkamer. Nijlen-doelman Ledent maakte de voorzet van Dix onschadelijk en voorkwam zo doelgevaar. Laatste wapenfeit van de match was de solo van bezoeker Nesen, maar het schot was te zwak en Hooyberghs pakte simpel.

KFC De Kempen: Hooyberghs, Vervoort (88’ Nuyens), Ruben Meynendonckx, Michiel Meynendonckx, Dix, Lauryssen, Van Den Putte, Bakovens, Wynants, Trommelen, Vets

KFC Nijlen: Ledent, Haemels, Vanderheyden, Engelen, Tuteleers, Paulissen (78’ Dejonghe), Bruyninckx (89’ Struyf), Nesen, Verstraten, Beqa, Verlinden

Doelpunten: 28’ Lauryssen 1-0, 37’ Haemels 1-1, 80’ Vanderheyden 1-2

Gele kaarten: Verstraten 53’, Engelen 69’, Nesen 71’, Van Den Putte 83’, Michiel Meynendonckx 88’