Halve finale Beker van Antwerpen KFC De Kempen B - KFC Ranst A 3 - 2

Halve finale Beker van Antwerpen
KFC De Kempen B – Ranst A   3 – 2

Het openingskwartier verliep evenwichtig met aan beide kanten een goede doelkans. Voor De Kempen zette Paesen op links sterk door en bracht dan de bal keurig voor doel. Het leer dwarrelde voorlangs de doellijn en de bezoekers haalden opgelucht adem dat er bij De Kempen geen afwerker op vinkenslag lag. De 0-1 kwam er nadat bezoeker Janssen een mooi uitgespeelde combinatie in de zestien afrondde. Met een welgemikt schot buiten bereik van de thuisgoalie en via binnenkant paal was de openingsgoal in de 17’ een feit. Ranst leek in het tweede kwartier de wedstrijd naar zich toe te trekken. In de 22’ ging een vrije trap  over de muur en over de doelkader. Bezoeker Janssens had in de competitie de meeste goals voor Ranst op de teller, en op het half uur ging zijn lage verrassende knal maar nipt naast. In de 42’ bleef Wynants in balbezit in het duel, bracht de bal voor doel waar Moorkens na een goede controle de bordjes terug in evenwicht bracht. De 1-1 ruststand was een goede weergave van het wedstrijdverloop.
Na de koffie werd een bezoekende corner van dichtbij centraal op thuisdoelman Janssens gekopt. Het antwoord van De Kempen kwam er via Storms die de vuisten van de Ranst-keeper viseerde. De thuisploeg speelde een sterk vierde kwartier, waarbij Ranst het spel moest ondergaan en in een verdedigende rol gedwongen werd. Een knappe actie van Goethaert in de zestien gaf enkele ploeggenoten scoringskansen die telkens werden afgeblokt. Bij een duel in de grote rechthoek claimde de thuisploeg een penalty, maar de ref oordeelde er anders over. De vrije trap van Paesen zoefde op het uur over doel. Het doelpunt dat al lang in de lucht hing kwam er dan toch in de 62’. Storms bracht met een ideale assist Wynants in stelling, die laag overhoeks de netten deed trillen. De Kempen had de wedstrijd helemaal in handen, en een schijnbaar verloren bal werd door Moorkens aan de doellijn nog knap binnen gehouden, om vervolgens zijn belagers in de luren te leggen. Een haakfout op solist Moorkens werd Ranst fataal. Van op de stip bracht Lauwers De Kempen op 3-1. In de 77’ kreeg Ranst de penalty na een ongelukkig contact tussen verdediger en aanvaller bij dreigend doelgevaar. Janssens klaarde de klus en met de aansluitingstreffer groeide het geloof en zelfvertrouwen bij de bezoekers. Gastheer Wynants bracht Paesen in stelling, wiens schot werd afgeblokt. In de 88’ werd een bezoekende vrije trap hoog voor doel gebracht. Janssens bokste de bal weg, en in de rebound was het bezoekend vizier te hoog gemikt. In de slotfase speelde thuisdoelman Janssens nog even met vuur. Ver uit zijn doel pakte hij uit met een schijnbeweging om de bal buiten te laten gaan. Een bezoeker kon het leer evenwel nog binnen houden en er volgde een voorzet, gelukkig voor De Kempen niet precies genoeg zodat de afwerking in gebreke bleef.
De thuisploeg bleef in het slotoffensief overeind en werd verdiend finalist in de Beker van Antwerpen. Zo schrijft De Kempen B geschiedenis door een fantastisch bekerparcours af te leggen, waarbij o.a. Antonia en Ranst uit 1e provinciale werden uitgeschakeld.

KFC De Kempen: Janssens, Vandeweghe, Goethaert (70’ Nuyens), Smits (84’ Van Riel), Paesen, Storms, Maes, Moorkens, Van Dyck, Lauwers, Wynants

Doelpunten: 17’ Janssens 0-1, 42’ Moorkens 1-1, 62’ Wynants 2-1, 69’ Lauwers 3-1, 77’ Janssens 3-2

Gele kaarten: ?

Scheidsrechter: Dimitri Heylen