K.Eendracht FC Zoersel - KFC De Kempen 6 - 1

De geel-blauwe lady’s moeste op bezoek naar het hoog gerangschikte Zoersel, en waar ze partij moesten geven op een zwaar veld waar dan nog eens een strakke koude wind dwars overheen waaide.
Al vroeg in de wedstrijd viel een schot van ver, gedragen door de wind, achter de kansloze keeper Annelien Jacobs pardoes in doel. De thuisploeg drong De Kempen op eigen speelhelft, en net voorbij het half uur werd de score verdubbeld, wanneer een hoekschop knap werd binnen gekopt. Enkele minuten later viel de 3-0 na een rommelige fase in de kleine rechthoek.
De Kempen kon voor de pauze nog tegenscoren, nadat Silke Hendrickx sterk doorzette op links en de bal voor doel bracht. Sofie Boonen was goed gevolgd en veegde de nul van het scorebord.
Een doelpuntenfestival leek in de maak, wanneer Zoersel vroeg in de tweede helft in amper vijf minuten drie keer wist te scoren. Gelegenheidskeeper Annelien Jacobs was hierbij telkens kansloos, omdat de lokale aanvallers de bezoekende defensie keurig uit verband speelden. De Kempen kwam daarna opnieuw beter in de match, maar in de zone van de waarheid ontbrak het echte doelgevaar. Ondanks de score speelde Annelien Jacobs als keeper een verdienstelijke wedstrijd, en wist ze met enkele goede reddingen de schade nog te beperken.
Geel-blauw moest het overwicht ondergaan van Zoersel, dat zich in het titeldebat ongetwijfeld nog gaat mengen.
Bij De Kempen traden ook de nieuwkomers Pauline Martens, Charlotte Lauwers en Vie Puts aan.

FC De Kempen: Jacobs, Gils, Hendrickx (73’ Puts), Gaublomme, Van Tendeloo, Daems, Martens, Boonen, Smeyers, Poleszczuk, Vissers (53’ Lauwers)

Doelpunten: 4’ Geerts 1-0, 31’ Vlayen 2-0, 35’ Truyen 3-0, 42’ Boonen 3-1, 47’ Janssens 4-1, 49’ Vlayen 5-1, 50’ Truyen 6-1