KFC De Kempen A - KFC Diest 1 - 2

Het openingskwartier was evenwichtig, maar doelgevaar was er niet te bespeuren. Er zat ook te veel afval in het spel bij beide ploegen. Bij een goed aangesneden strakke vrije trap van Vets werd de Diest-doelman bijna verschalkt bij een achterwaartse kopbal van een verdedigende ploegmakker. In het tweede kwartier nam Diest de match in handen. In de heenwedstrijd was verdediger Santermans nog goed voor twee doelpunten, en ook nu kwam het openingsdoelpunt van de bezoekende kapitein. Bij een corner kreeg hij aan de tweede paal alle ruimte om overhoeks binnen te koppen. Vier minuten later stak Habarugira met een opwippertje door tot bij Erciyas die eerst goed controleerde, en dan met een boogbal Hooyberghs te grazen nam. Voor De Kempen schoot Vervoort in de korte hoek aan de eerste paal goed op doel. Doelman Rosala redde in hoekschop. Op slag van rust ging Hooyberghs goed plat bij een schot van Erciyas.

In de tweede helft gingen de bezoekers wat op hun lauweren rusten, maar deden dat tot ongenoegen van hun meegereisde supporters iets te nadrukkelijk. Lauryssen zag zijn poging gestuit door Rosala, maar enkele minuten later was de Diest-keeper dan toch geklopt wanneer Dix een vlotte aanvallende combinatie in de zestien binnen trapte. Stankov zorgde voor de enige dreiging van de bezoekers in de tweede helft, en bij zijn schot was het bijna raak. Buiten bereik van Hooyberghs bracht de paal redding. Aan de overkant was Rosala bij de pinken bij de geplaatste krulbal van Lauryssen. De Kempen putte moed uit de aansluitingstreffer en probeerde de bordjes in evenwicht te krijgen. Vervoort zette goed door op links, maar zijn assist lateraal voor doel was minder. Achterwaarts zouden Vets en co wel in schietpositie geweest zijn. Vets noopte Rosala tot een puike redding, die daarbij de hulp van de paal nodig had. Ook Wynants stond nog aan het kanon, en een loeier van Vets werd andermaal door Rosala gered.
De moegestreden thuisploeg kon niet echt nog een slotoffensief ontketenen, maar was na de pauze wel de dominerende ploeg.

KFC De Kempen: Hooyberghs, Vervoort, Ruben Meynendonckx, Michiel Meynendonckx, Dix, Lauryssen, Bakkovens, Govers (80’ Lauwers), Nuyens (59’ Wynants), Trommelen, Vets

Doelpunten: 22’ Santermans 0-1, 26’ Erciyas 0-2, 67’ Dix 1-2

Gele kaarten: Claessens, Ruben Meynendonckx, Vervoort, Dix