KFC De Kempen - SK Loenhout 1 - 0

De geel-blauwe thuisploeg heeft een wedstrijd lang zijn tanden stuk gebeten op de bezoekende defensie die zelden een krimp gaf. En als er dan toch scoringskansen kwamen, was er meermaals de dekselse Sterkens die telkens tussen kwam met goede reddingen.
Het eerste kwartier leek wel een studieronde: De Kempen domineerde maar doelkansen waren er niet. Op het kwartier kwam Hendrickx in schietpositie, maar de bal zoefde naast. Een laag schot van Igodt ging maar nipt naast. Wanneer Sterkens zich ‘verslikte’ in een terugspeelbal, was Van Der Paelt te verrast om af te ronden. In het derde kwartier leek het openingsdoelpunt in de maak, nadat De Busser de bezoekende keeper had verschalkt. De terug spurtende Sterkens kon het leer evenwel nog net uit haar doelvlak slaan. Ook op de keurig genomen vrije trap van Gils bracht Sterkens redding, en dus trok men met een 0-0 stand richting kleedkamers.
Al vroeg in de tweede helft bracht Hendrickx spits Poleszczuk in stelling, die resoluut op doel besloot. Opnieuw bracht Sterkens redding. De bezoekende doelvrouw redde even later het schot van Hendrickx knap in twee keer. Nadat de doorgebroken Hendrickx foutief werd gestuit, nam de geel-blauwe middenvelder zelf de vrije trap waarbij het vizier echter niet precies stond afgesteld. Een mooie lokale aanval resulteerde dan toch in een doelpunt. Leysen stuurde met een knappe gemeten assist Igodt de vrije ruimte in, en koelbloedig rustig werd Sterkens dit keer tegenvoets te grazen genomen. Een afvallende bal in de voeten van Hendrickx werd hoog over doel geschoten. Tot twee keer toe redde Sterkens nog schoten van diezelfde Hendrickx. In de slotfase werd het doelpunt van Igodt wegens vermeend buitenspel nog afgekeurd.
Loenhout verdedigde zich hardnekkig, terwijl De Kempen de wedstrijd lang domineerde. De logische driepunter bleef verdiend op eigen bodem.

KFC De Kempen: Meeuwssen, Gils, Hendrickx, Van Tendeloo, Igodt, Daems, Leysen, Boonen, De Busser, Van Der Paelt (46’ Poleszczuk (80’ Vissers)), Smeyers

Doelpunten: 71’ Igodt 1-0

Gele kaarten: Raats