KFC Flandria Ravels - KFC De Kempen 3 - 0

De gave traptechniek van thuisaanvaller Van Gorp maakte in deze wedstrijd het verschil. Halverwege de eerste helft zag ze, klaar kijkend schuin voor doel, de ruimte tussen Kempen-keeper Meeuwssen en de doelpaal. Met een welgemikt schot bracht zij de 1-0 op het bord. Toch lieten de Kempen-dames zich niet onbetuigd en vonden ze bij momenten mekaar met vlot combinatievoetbal. Enkel in de zone van de waarheid sputterde de geel-blauwe motor, en miste men de creativiteit om de thuisverdediging uit verband te spelen. Zo was een poging van Cuynen te hoog gemikt, kon De Busser enkele keren dreigen, en zette Hendrickx een paar keer de actie op. Ook de hoekschoppen van diezelfde Hendrickx resulteerden helaas niet tot de gelijkmaker. Eén keer ging het schot van de balvaardige Kempen-middenvelder nipt naast. Omdat keeper Meeuwssen uitpakte met enkele goede reddingen, bleef de schade aan de rust beperkt tot 1-0.
Onmiddellijk in de tweede helft kreeg De Kempen al meteen een tweede goal te slikken. Tegen de pegel van Van Gorp in de winkelhaak was Meeuwssen compleet kansloos. Voor De Kempen-dames was dit meteen het signaal om thuiskeeper Pauwels wat meer aan het werk te zetten. Nadat Bellekens de actie had opgezet, kon de thuisdefensie nog net in hoekschop trappen om verder onheil te vermijden. Hendrickx bleef in haar gekende stijl voor dreiging zorgen, waarbij voor de tweede keer haar schot van uit de tweede lijn rakelings naast ging. Bij een mooie bezoekende aanval werd De Busser in stelling gebracht, maar de geel-blauwe spits slaagde er niet in om binnen de kader te mikken. Ook Daems kwam nog in schietpositie waarbij Flandria goalie Pauwels redding bracht. Aan de overkant kon Meeuwssen met de vingertoppen een lokale pegel tegen lat duwen, en zo werd het geen 3-0. Voor De Kempen kwam er nog gevaar via Bellekens. In de slotminuut trapte Van Gorp een torenhoge bal voor doel. Aan de tweede paal kopte Vansweevelt tegen de netten. De volgende wedstrijd voor De Kempen-dames is op eigen veld tegen Hoogstraten en het zou leuk zijn als de driepunter dan op eigen bodem blijft.

FC De Kempen speelde met: Meeuwssen, Gils, Hendrickx, Van Tendeloo, Cuynen, Daems, Van Den Eynde, Bellekens, De Busser (85’ Vissers), Van Der Paelt (75’ Boonen), Poleszczuk (58’ Leysen)

Doelpunten: 19’ Van Gorp 1-0, 46’ Van Gorp 2-0, 89’ Vansweevelt 3-0